
János vitéz játékos foglalkozás
- Az interaktív labirintusban korszerű technikai megoldások - tabletes tárlatvezetés, hangbura, innovatív installációs eszközök - segítségével ismerkedhetnek meg a gyerekek János vitéz kalandjaival. Az emeleten található múzeumpedagógiai játéktér vidám, szórakoztató, a megszerezett tudás elmélyítését segítő kiegészítő szolgáltatás, ahol a gyerekek kifejezetten erre a célra készített társas-és memóriajátékokkal ismételhetik át a műről tanultakat.
- Tündérpalota építése 3D puzzle formájában, titkosírás feloldása kódfejtő segítségével, rugós labirintus játék, tili-toli játékok, társasjáték asztal dobókockákkal, memória játék, ördöglakat, mesetérkép, turisztikai látványtérkép.
- Részvételi díj legalább 15 fő esetén: 700.-Ft/fő.
- Áraink magyar forintban értendők és tartalmazzák a 27% Áfát!
Épített környezet múzeumpedagógiai foglalkozások
1.) Lézertorna
Időkeret: 1-2×45 perc
Téma: mentális és fizikai torna
Feladat: Passzold a pöttyöt!
A különböző erősségű pályán 3-5 fős csapatok játszhatnak. Az tárgyat (pl. alma) és a lézermutatót elhelyezzük el úgy, hogy a fény ne az almára mutasson, illetve legyen köztük néhány tereptárgy. A lézerfényt, az almát és a tereptárgyakat nem mozdíthatta senki a játékosok közül. Minden játékos kap egy tükröt, amivel a lámpa piros pöttyét “adogathatta” a csapattársainak. Akkor nyer a csapat, ha sikerült a tükreik segítségével az almára irányítaniuk a fénysugarat, és ott tartani addig a pár másodpercig, amíg ellenőrizzük. A levadászott almákat természetesen megkaphatják.
2.) Csodaváros
Időkeret: 1×45 perc
Téma: mentális forgatás, szimmetria, arányok, matematikai és építészeti fogalmak
Feladat: építsetek tornyot a készletből!
A játék során megismerkedhetünk pl. a magasházak, családi házak fogalmával, felelevenítjük a szimmetria és az arányok fogalmát, játszunk a ferde és párhuzamos síkokkal, egyensúllyal és a gravitációval miközben tornyot építünk a házikót formázó testekből.
3.) Ehető építészet
Időkeret: 1×45 perc
Téma: szerkezetépítő vetélkedő
Feladat: építsetek különböző alakzatokat vagy tornyot a készletből! Félszabályos archimédeszi testek – pl. kuboktaéder megépítése vagy legyen inkább magassági verseny? A kreatív feladatoknál semmi sem szab határt, emberek súlyzók, autók, rácsos tartók. Kockák? És ha a cukor túl édes a kölesgolyó is jó választás.

4.) Tangram kirakó
Időkeret: 1×45 perc
Téma: tangram, mentális forgatás
Feladat: Rakd ki tangram-készletedből a projektoron látható alakzatokat!
- A tangramot talán mindenki ismeri: kínai kirakós játék időszámításunk előttről. A legenda szerint egy szerzetes utazni küldte tanítványát, hogy a világ szépségét egy táblára megfesse. A tábla azonban eltörött, és a tanítvány hiába próbálta négyzet alakban összerakni. Miközben próbálkozott, rengeteg érdekes alakzatot rakott ki. Végül megértette, hogy nem is kell beutaznia a világot, mivel a világ szépségét és sokféleségét meg lehet találni a széttört tábla darabjaiban.
- A játék hét alakzatot tartalmaz, ezekből számtalan figura kirakható. Az összes darabot fel kell használni, a darabok nem fedhetik egymást. Az első alakzat a rávezetés, aztán mehet a móka!
5.) White City
Időkeret: 1×45 perc
Téma: építészeti fogalmak, formák, kreativitás
Feladat: Álmodjatok egy várost! A feladat során városrész makettet építenek az ifjú tervezők, kisegítve ezzel a terjeszkedő város polgármesterét. Minden jöhet a családi házaktól a felhőkarcolókon át a csodapalotákig. Kifordított épületek, óriás csúszdák, autópályák. Az önálló alkotások egy városrésszé állnak össze, miközben olyan új fogalmakat ismerhetünk meg, mint a városrehabilitáció, infrastruktúra, urbanizáció stb. És minden fehér!
6.) Bukfenc Ház
Időkeret: 1×45 perc
Téma: építészeti fogalmak, téri manipuláció
Feladat: Álmodjatok egy házat! Négyszögletű kerek erdő, Bukfenc, Házikó. Készítsetek egy olyan házat, amiben az erdő bármely lakója szívesen bukfencezne. Legyenek rajta nyílások, ívek, lejtők. Díszítsétek ki a házat. Mi van kint? Mi van bent? Ismerjük meg a minket körülvevő világot, közvetlen környezetünket építészeti szempontból.
7.) Tensegrity
Időkeret: 2×45 perc
Téma: térbeli tájékozódás, kézügyesség
Feladat: térbeli konstrukciók építése a “tensegrity”alapján két-három fős csoportokban. A bevágott végű fapálcikákba egy-egy gumigyűrűt húzunk, az így felszerelt elemekből építjük össze a 3 vagy 4 elemből álló tensegrity alakzatot. A legügyesebbek akár 6 rúdból is építkezhetnek.
8.) Lézertorna
Időkeret: 1-2×45 perc
Téma: mentális és fizikai torna
Feladat: Passzold a pöttyöt! A különböző erősségű pályán 3-5 fős csapatok játszhatnak. Az tárgyat (pl. alma) és a lézermutatót elhelyezzük el úgy, hogy a fény ne az almára mutasson, illetve legyen köztük néhány tereptárgy. A lézerfényt, az almát és a tereptárgyakat nem mozdíthatta senki a játékosok közül. Minden játékos kap egy tükröt, amivel a lámpa piros pöttyét “adogathatta” a csapattársainak. Akkor nyer a csapat, ha sikerült a tükreik segítségével az almára irányítaniuk a fénysugarat, és ott tartani addig a pár másodpercig, amíg ellenőrizzük. A levadászott almákat természetesen megkaphatják.
És még sok-sok érdekes feladat!

Részvétel díj: 500.-Ft/fő, mely két, tetszés szerint választott foglalkozást tartalmaz.
Áraink magyar forintban értedők és tartalmazzák a 27% Áfát!